راه اندازی بازارچه فروش تولیدات خانگی در راستای تحقق شعار سال 

راه اندازی بازارچه فروش تولیدات خانگی در راستای تحقق شعار سال 

تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۰
یونس میجانی گفت: در راستای شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و در لبیک به ندای رهبری تصمیم گرفتیم با راه اندازی بازرچه فروش از تولید کنندگان خانگی و کسب و کارهای کوچک محله مسجد حمایت کنیم.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در راستای شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و در لبیک به ندای رهبری تصمیم گرفتیم با راه اندازی بازرچه فروش از تولید کنندگان خانگی و کسب و کارهای کوچک محله مسجد حمایت کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) شهر جیرفت افزود: با توجه به این که در دوران کرونایی بسیاری از مشاغل به ‌ویژه کسب و کارهای کوچک دچار رکود شده و در نتیجه صاحبان این مشاغل متضرر شدند بنابراین تصمیم گرفتیم برای کمک به آنها قدمی برداریم.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه فضای بیرونی مسجد به دلیل گستردگی، این ظرفیت را داشت که بخشی از آن را به یک بازارچه تبدیل کنیم تا از این طریق بستر فعالیت آن دسته از اهالی محله که محصولات خانگی تولید کرده و در فروش آنها دچار مشکل شده اند، فراهم شود.


میجانی ادامه داد: به همین منظور با کمک اعضای کانون بخشی از حیاط مسجد برای راه اندازی این بازارچه فضاسازی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) شهر جیرفت ابراز کرد: این بازارچه هر چهارشنبه شب دایر است و هر هفته یکی از اهالی محله محصولات تولیدی خود اعم از نان خانگی، انواع ترشیجات و مربا، قاووت و غیره را با قیمت مناسب در معرض دید قرار داده و با قیمت مناسب به فروش می رساند.


وی تاکید کرد: این اقدام با هدف رونق بخشیدن به کسب و کارهای خانگی اهالی محله و در نهایت کمک به وضع اقتصادی آنها در شرایط فعلی انجام شد.


میجانی اظهار کرد: البته در نظر داریم در صورت فراهم بودن شرایط یک مرکز کارآفرینی در مسجد راه اندازی کنیم و در این مرکز دوره های مهارت آموزی ویژه بانوان و آقایان را برگزار کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) شهر جیرفت اضافه کرد: بر همین اساس سعی داریم از طریق رایزنی با فنی و حرفه ای و یا جهاد دانشگاهی از مربیان مجرب برای آموزش استفاده کنیم.


وی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری دوره های کارآفرینی و مهارت افزایی بتوانیم زمینه اشتغال جوانان محله را فراهم کنیم تا به سهم خود گامی هر چند کوچک در راستای تحقق شعار سال برداشته باشیم.

پایان پیام/ 586